23 augustus 2012

Been there, done that: Rotterdam.


Gisteren en eergisteren was ik met een vriendin naar Rotterdam: Logeren bij de ontwerper waarvoor ik in juni een modeshow liep. Ze heeft een geweldige kamer op toplocatie, met een uitzicht waar je 'u' tegen zegt. Vroeger kwam ik als kind vaak ik Rotterdam, maar ik herinner me daar eigenlijk niets meer van. Het werd dus hoog tijd om deze stad in twee dagen zo goed mogelijk te verkennen.

Het begon met een bezoekje aan (uiteraard) de Primark. Rond 13.00 stonden we samen met half shopverslaafd Nederland in de Primark. Gelukkig was het niet druk à la 'HAVE TO GET OUT OF HERE', maar erg rustig was het niet te noemen. Al gauw waren onze mandjes (als je die zo kunt en mag noemen, aangezien het meer stukken stof zijn met een hengsel eraan) gevuld. Zin en geduld om in de ellenlange pashokjesrij te staan, hadden we niet. We pasten daarom maar snel een aantal items voor een spiegel, waar we tot mijn verbazing niet weggestuurd werden. Uiteindelijk verliet ik de winkel, ik verwacht tromgeroffel, slechts met vier riempjes, een lipbalm met uiltjes en een setje nagellak. Dit alles bij elkaar voor het luttele bedrag van €10.

Na de Primark was het tijd voor ZARA, waar ik een jeans kocht waar ik al heel lang naar op zoek was: Een Levi's-like, maar dan goedkoper. Via de Albert Heijn liepen we terug, helaas met iets minder dan verwacht. We stonden al twijfelend bij het toetjesschap toen een vrouw naast ons GÜ aanraadde en nu zie ik jullie denken: Wát raadde ze aan? Gü, glazen potjes met daarin cheesecake. We namen de variant chocolade-banoffee-toffee (of zoiets) mee in de hoop dat de vrouw geen gelijk had. Ze zwoor namelijk dat we er verslaafd aan zouden raken. TRUE THAT.

's Avonds maakten we tonijnroompasta en aten we GÜ, Tiramisu en aardbeien. Daarna was het tijd voor veel gepraat en gelach. We sloten de avond af bij Hotel New York (Moooooi!) en liepen terug via de Euromast en Erasmusbrug. De sluitertijd bij deze foto's was zooo lang, dat het een supermooi effect geeft.

De tweede dag bestond eigenlijk alleen maar uit Metro en rondslenteren. We brachten een bezoekje aan de Beijenkorf en een hele mooie vintagewinkel, ik pastte een geweldige blazer en trui bij Pull and Beer, at een flûte met roomkaas bij La Place en heb geweldige gadgets gespot. Het was vooral: Veel gepast, niks gekocht. Ik kan nu eindelijk zeggen dat ik de Koopgoot gespot heb, niet dat dat een levensdoel van me was, maar toch.

P.S. Na Rotterdam en het doornemen van mijn hele kledingkast in de trein, heb ik besloten om een no-buy op het gebied van kleding in te lassen vanaf nu tot 1 november. Wish me luhuck & I keep you posted.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten