8 augustus 2012

DIY: Sequin Notebook


Van meerdere mensen hoor ik wel eens dat ik creatief ben. Ik bedacht me vandaag dat er eigenlijk vrij weinig creatiefs op mijn blog staat, daarmee bedoel ik creatief als in Do It Yourselfs. Bij deze dus: Ode aan mijn eerste do it yourself, een sequin notebook. Simpel, snel, leuk om te doen en je hebt er weinig voor nodig. Benieuwd? Lees dan snel verder.


Wat heb je nodig?
  • Schaar
  • Notebook zonder print. Het maakt niet uit welke, deze is van de HEMA, kost €2,95 en vind ik persoonlijk geweldig, lekker simpel!
  • Nagellak, zoveel kleuren als je wilt. Ik gebruikte nagellak van Kiko, Essie, Miss Sporty, Action en Essence.
  • Pailletjes. Ik schat zo dat ze die bij Pipoos of een soortgelijke winkel hebben. Ik heb de mijne uit een zakje die ooit bij een top zat, het zijn reservepailletjes.
  • Twee à drie spelden.

Got them all? Aan de slag:

Doop je kwast in de nagellak en laat hem uitdruipen boven een kartonnetje (schud eventueel) Tip: Ga kleur voor kleur te werk, zo voorkom je uitdroging van de nagellak.
Pak een speld aan de onderkant vast (mind your fingers, please!) En doop hem in het plasje nagellak.
En stippelen maar! Hoe harder je drukt, hoe groter de stippen worden. Ik vind het zelf leuk om verschillende groottes te hebben op mijn notebook, dus wissel ik de 'druk'kracht af. Je kunt eventueel twee lichte potloodlijntjes zetten, als je één streep op je notebook wilt. 
 
Om de pailletjes (hoeveelheid naar wens) op de notebook te krijgen pak je voorzichtig een pailletje door deze vast te klemmen tussen een schaar. Ben je ongeduldig? Like me? Doe het dan met je vingertoppen en plaats het pailletje voorzichtig op een nog-niet-opgedroogd stipje nagellak. 
TADAA. Ik zeg: Móói. Het liefst tover ik nu alle voorwerpen in mijn huis om tot een kunstwerkje à la deze schoonheid hierboven.

Happy DIY'ing darlings!


6 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi! Ik heb nog zo'n notebook liggen, dus bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel subtiel en heel mooi! Vind hem erg leuk. Heb zelf nog zo'n boekje liggen van de Hema, haha. Sowieso kun je met nagellak echt heel veel dingen. En geen wonder dat mensen zeggen dat je creatief bent, hallllo? Dit bewijst het wel haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt! Lang leve nagellak. Bedankt voor je leuke reactie en happy diy'ing!

      Verwijderen
  3. Heel erg leuk! i love nagellak op diy gebied hihi!

    BeantwoordenVerwijderen