6 augustus 2012

Munich in pictures


Daar ben ik dan weer, back to earth. Of nouja, back home. Ik heb net een heerlijke week München met vriendlief achter de rug en om een lang verhaal kort te houden: Het was geweldig. Maar, ik houd niet van korte verhalen, dus bij deze alle ins en outs van mijn vakantie.

We verbleven in een appartement net iets buiten het centrum, maar in prima verbinding met de Marienplatz, het centrale plein in München. Zie hieronder een foto van de Marienplatz.


Verschillende wijkjes.
Het leuke aan München is dat het een stad is waar je je prima een week kunt vermaken, omdat er veel verschillende wijkjes zijn die eigenlijk dorpjes opzich zijn. We hadden de meeste dagen zo ingedeeld dat we eerst naar een wijk gingen en vervolgens naar een random plek, dat lag er dan net aan waar we op dat moment zin in hadden. Het leukste aan de verschillende wijkjes is dat er ge-wel-di-ge winkeltjes te vinden zijn. Originele shops die nergens anders ter wereld te vinden zijn, van papierwinkels tot winkels met comics/lp's/kaarten en ga zo maar door. De twee shops die je hieronder op de foto's ziet, kom je veel tegen in München, shops met designitems, moooie fashionitems en veel leuke, originele gadgets. Zo is Kokolores een shop waar ze echt té gekke notitieboekjes hadden, inpakpapier en way more. Bij Kokolores kocht ik een aantal sticky notes en gekleurd tape.  


Eten
Op eetgebied heb ik het echt meer dan naar mijn zin gehad. Eten is echt ontzettend goedkoop in München, in Duitsland over het algemeen trouwens. Voor minder dan €25 kun je prima dineren met twee personen en voor een euro of 3 à 4 heb je de lekkerste broodjes. Op de derde dag ontdekten we pizzeria Grano, waar we ook de laatste dag nog een keer neergestreken zijn. Ook zit de stad vol met Starbucks, Coffee Fellows en San Fransisco Coffee Company. Coffeefellows was toch echt mijn favoriet en daar zaten we dan ook het meest. Heerlijke frappiato's en bagels! Ook hebben we nog heerlijk gebarbecuëd in het park, zo fijn dat dat daar kan en mag. 

In de stad zijn meerdere zaken te vinden die Bubble Tea verkopen. Bubble Tea is een beker met thee naar keuze. Je hebt de keuze uit warm, koud of frapp. Vervolgens kies je een smaak en tot slot een topping, balletjes met een vloeistof erin. Erg apart, maar zo lekker! Eigenlijk bestond mijn week qua drinken alleen maar uit frappiato's, bubble tea en apfelschorle (appelsap met spa rood) Ik zeg: Geniet van (en kwijl bij) onderstaande foto's. 


De straten en gebouwen
Wat betreft architectuur (voor zover ik daar als leek verstand van heb) is München een mooie stad. Mooie historische gebouwen naast moderne bouwwerken. Sommige wijken lijken met hun zalmroze en mintgroene gevels wel in Italië gevestigd te zijn. Ik ben niet erg geïnteresseerd in kerken en dat soort dingen, die heb ik dan ook alleen van buiten bekeken. Wel hebben we een museum bezocht voor architectuur en design, dat was wel interessant, het designgedeelte dan. In de museumshop kocht ik nog een mooie opberger voor op mijn bureau. Oh en onderstaande foto van Escada is in de Maximilianstrasse, een soort PChooft van Zuid-Duitsland, altijd leuk om te kijken naar dingen die je misschien ooit kopen kunt!


Erg jammer dat ik niet gewoon alle foto's kan laten zien, maar dat wordt nogal lastig, aangezien dat er meer dan 500 zijn. Wel maak ik nog een post met alle spulletjes die ik heb gekocht. :) Ook heb ik samen met mijn vriend een supermooi boekje gekocht bij een papierwinkel (PS Papier) waar foto's in terecht komen en alles wat we bewaard hebben: Bonnetjes, bierviltjes, kaartjes en dat soort dingen. Ik verwacht dat ik hier ook nog wel een post aan ga wijden. Hieronder nog even wat random foto's, om het af te leren.


Liefs,
Marit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten