13 juni 2012

Lush Wishlist


Zeven jaar geleden kwam ik voor het eerst in aanraking met een Lushwinkel. Ik was met groep 8 op excursie naar Amsterdam (best day in eight years!) en liep door de Kalverstraat. De Kalverstraat was toen voor mij het New York van nu: Daar moest ik gewoon een keer heen. Ik herinner me nog een klein winkeltje  waarvan je de geur al van veraf rook, dat moet Lush geweest zijn. Ik vond het toen stinken, enorm stinken à la tien luchtjes door elkaar. 


Nu, zeven jaar later, heb ik me verdiept in deze winkel en dingen over Lush gelezen op 'het web' en ik ben om! Wat een geweldig concept en wat een leuke producten, een zeer hoog ik-moet-echt-daadwerkelijk-alles-hebben-gehalte. Zeer hoog, hoger dan bij de ZARA. Hoe ouder ik word, hoe meer ik me ga afvragen wat voor slechte stoffen er eigenlijk in producten zitten, zo zocht ik laatst een aantal ingrediënten van mijn dagcrème op op Google, I was shocked. Lush gebruikt natuurlijke ingrediënten en dat vind ik écht een goede zaak. Bovendien zijn de producten handgemaakt en staat op ieder product de naam van de Lushmedewerker die jouw product in elkaar heeft gezet, leuheuk!


Afgelopen meivakantie was mijn eerste bezoekje aan de Lushwinkel en niet zomaar eentje: die in Antwerpen! Mooie stad, dat ter zake. Ik had veel goede dingen gelezen over de Lemony Flutter (nagelriemcrème) en die ging dan ook zeker mee, evenals een showerjelly die miiiiiiiierzoet, maar lekker, ruikt en Dirty Toothy Tabs (tandpasta in vaste vorm). Maar, zoals met zoveel dingen: Als je ergens aan begint en eenmaal een deel bezit, wil je meer, veeel meer. Ik heb voor mezelf dus maar even een wishlist opgesteld in mijn mooie vintagelook notitieboekje. De lijst ziet er als volgt uit:
  • Lush Eau Roma Water €5,25 voor 100g - Reiniger met rozenwater en lavendel. Ik gebruik nu al maanden het rozenwater van Kruidvat, wel een tikje goedkoper, maar ik ben zeer benieuwd naar deze! 
  • Lush Tea Tree Water €5,25 voor 100g - Reinigende toner.
  • Lush 9 to 5 €7,25 voor 95g - Cleanser met amandelolie en orchidee.
  • Lush No drought dry shampoo €11,95 voor 100g - Ik ben verliefd op droogshampoo's, zo enorm handig. Die van Andrélon en Batiste bevallen me goed, ben benieuwd naar deze die niet in sprayvorm is. 
  • Lush Honey I washed the kids €5,45 voor 100g - Deze zeep heb ik in Antwerpen al geroken en ik heb enorm spijt dat ik deze toen niet gekocht heb. 
Ohhhhh, waarom zijn de namen van alle producten zo leuk? En thank god dat ik bijna jarig ben :)
    Papieren (greeeen!) tas met aankopen uit Antwerpen.
Ben jij benieuwd naar de producten van Lush of ben jij al de gelukkige eigenaar van een aantal producten?




1 opmerking: