8 juni 2012

Blame it on the budget: Kruidvat en Action

Ik weet niet wat het is, ik vrees dat dit nou de definitie is van verslaving. Als ik even iets leuks wil doen, duik ik meestal een winkel in. Zo ook woensdag, ik wilde even mijn favobudgetwinkel Action bezoeken. Hoe Action het doet, vraag het me niet, maar ik kom al-tijd wel met iets (meer dan iets) naar buiten. Dit keer werd dat iets wel een hele massale hoeveelheid. Ook bracht ik nog even een bezoekje aan Kruidvat, want ja die zit nou eenmaal naast de Action in Zwolle.

Wanneer ik in de Action ben, loop ik altijd tegen hetzelfde probleem aan als bij de Primark: Alles is zó goedkoop, dat ik me haast schuldig voel als ik het niet koop. Oké, schuldig is niet het goede woord, maar toch is er een stukje in mijn hersenen dat zegt ''Ja maar hallo, voor dat geld...''. Uiteindelijk kom ik toch weer aan de kassa met producten voor een bedrag van zo'n €20, iets meer dan gepland, maar alsnog zeeeer cheap uiteraard.

Allereerst viel mijn oog op de liefste weegschaal die ik ooit gezien heb, ik wist hiervoor niet eens dat weegschalen lief kunnen zijn, maar deze? Wauw, superhandig om op te bergen, geweldige kleur en maar €1. Vervolgens belandde ik bij het beautywalhallagedeelte en daar gebeurde iets magisch. Ik vond een shampoo van Nivea, niet dat dat erg speciaal is, maar jaren geleden had ik een favo shampoo van Nivea: Beautycare. De geur van die shampoo was echt onbeschrijflijk lekker. Okay, back to the point: Ik dacht in eerste instantie dat dit 'm was en rook, zonder op de verpakking te kijken en drie keer raden what happened: Het was dezelfde geur als mijn favo shampoo, yay! Blijkbaar hebben ze de naam veranderd (nutri-cashmere, what the fuck?) of bestond deze altijd al, ik heb geen idee, maar wat ik wel weet: Die ging mee mijn mandje in! Ook de heerlijke kokos douchecrème van Inecto kon ik niet laten liggen, die ligt immers voor veel meer geld bij Kruidvat, hetzelfde gold voor de Johnssons babyshampoo, puur gekocht om de geur. De tandenborstel van Hello Kitty heeft geen uitleg nodig en was gewoon te lief voor woorden.

Bij de zonnebrillenafdeling, voor zover Action die heeft, scoorde ik een geweldige zonnebril voor het bizarre bedrag van 99 cent. Niet ver verwijderd van de zonnebrillen, vond ik een i-de-aal manicuresetje die ook in mijn inmiddels overvolle mandje ging. Vervolgens liep ik door naar de cosmetica-afdeling, waar ik me ook weer erg verbaasde over de producten: Vier oogschaduws voor 1,29 en een blush/highlighter voor 99 cent, dat kan haast niets zijn? Juist dat laatste motiveerde me om ze wel te kopen en ze zijn GOED. Echt wauw, Action I love you.

Bij Kruidvat kocht ik nog wat Krulcrème van eigen merk en scoorde ik een concealer en mousse-oogschaduw in de kortingsbak. Ook viel ik weer voor het enorme aanbod aan lipbalms en nam ik de Intensive Care lipconditioner mee. Kortom: Geslaagde missie!



Kunnen jullie ook zo intens genieten van leuke, goedkope, bizarre spullen in de Action en Kruidvat?

Liefs, Marit

2 opmerkingen:

  1. Haha, weer goed geslaagd dus! Leuk om te lezen je blog. X Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Ben mijn blog weer aan het oppakken. Heb er heel lang niets mee gedaan, maar heb ik toch wel spijt van gehad. :) Nu weer een frisse start en regelmatige posts!

      Verwijderen