11 april 2012

DRINK: Smoothie met zomerfruit

Ik kan stellen dat ik een obsessie heb voor eten: I-love-food. Ik houd ervan om nieuwe recepten te bedenken, volgens bestaande recepten te koken en ik vind het geweldig om uren in de keuken te staan. Van eten word ik gelukkig, het klinkt apart, maar ik vrees dat het wel zo is. En voor bepaald eten kun je me 's nachts zelfs wakker maken: Spinazie, pizza, geitenkaassalade, zalm, brownies, arretjescake en soep. Het maakt niet uit in wat voor vorm de pasta is waarmee  je 's nachts naast mijn bed staat (mocht je het van plan zijn) en oh ik houd van iedere pizza. Oké, bijna iedere pizza dan. Want ik heb twee dingen die ik absoluut NIET lust: Paprika en tuinbonen. Je weet wel van die witte/lichtgroene dikke bonen. Hallo: Bonen horen gróen te zijn en niet wit, net alsof ze nog niet volgroeid zijn ofzo.

Wel heb ik geluk met het lichaam waar ik nu inzit: Ik word absoluut niet snel dik (Lees: Ik weeg al drie jaar praktisch hetzelfde) en ik houd niet van supervet eten, juist van de gezonde dingen: Salades, fruit en groente. Oké, op de ongezonde pizza na dan. Maar hé, pizza kan ook best gezond zijn, het ligt er maar net aan wat je er opgooit.

Vanavond was het aan mij opnieuw de eer om in de keuken te staan. Ik maakte een, al zeg ik het zelf, heerlijke zuurkoolstampot. Het is buiten immers een gevoelstemperatuur van -10 en ik ben geen stampot-eet-je-alleen-in-de-wintermaande-type. Na de zuurkoolstampot maakte ik een heerlijke smoothie, met een doosje diepvriesfruit van de Albert Heijn. Dat is écht by far de beste uitvinding ooit, vooral als je altijd tegen hetzelfde probleem als ik aanloop: Je koopt teveel fruit en maakt het niet snel genoeg op, waardoor de helft bederft of minder lekker wordt. De doosjes diepvriesfruit van AH bieden dus uitkomst en zijn er in veel verschillende varianten: Ananas, mango, bramen, frambozen, kersen, aardbeien en twee mixen van diverse soorten. Van één van die laatste twee heb ik er één gekocht: Zomerfruit. Een mix van aardbei, kers, frambozen, bramen en besjes.

Ingredients and needs
  • Sinaasappelsap. Ik neem meestal een 'kan' Euroshopper van 1,5 liter voor €1,99. Zelf persen is natuurlijk nog actiever, beter én gezonder.
  • Doosje diepvriesfruit van Albert Heijn
  • Een blender, stopcontact en elektriciteit
     
Zelfs een dode zeekhoe kan dit recept nog uitvoeren. Je doet het fruit in de blender, vult aan tot 0,75 liter (mocht je maatstreepjes op je blender hebben, mijn Princess heeft dat wel) en drukt op de aan-knop. Even wachten en klaar is je overheerlijke smoothie!

Ik zou het trouwens leuk vinden dat mensen die mijn blog bezoeken een reactie achterlaten. Iedere dag zie ik de pageviews groeien, maar ik ben benieuwd wie mijn blog bezoekt. Dus aarzel niet en reageer gerust op blogposts!

 

2 opmerkingen:

  1. Ik! En nom nom nom, wat is dat fruit ideaal inderdaad!
    Helaas ben ik niet gezegend met jouw figuur, maar ach... :-)

    Liefs,
    Maart

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jep, superhandig! En eigenlijk nog goedkoper dan vers: Koop dan maar eens een bak frambozen, bramen, bessen, aardbeien. Ben je zo €10 kwijt.

      Verwijderen