5 september 2011

Drastisch

Wauw, vanacht alweer mijn tweede nachtje slapen in Zwolle. Het is wennen, erg wennen, maar wel heel leuk. Zélf boodschappen doen, iedere dag uitzoeken wat je wilt eten en zelf koken. Zwolle bevalt prima, alles is echt superdichtbij. Het huisje wordt steeds mooier :) Er hangen intussen al meer planken, de gordijnen zijn naar de kapper geweest, die ik zelf speelde en hangen nu niet meer een meter op de grond. Verder heb ik nu echt alles officieel hierheen versleept, mijn hele kledingcollectie hangt alweer netjes op hangers in de kast. Geen walkincloset, maar toch vrij aardig.

School bevalt ook prima, vandaag eerste lesdag gehad, al stelde het voor mij niet ernstig veel voor. Had één uurtje les en daarna een bijeenkomst voor de verkorte versie van mijn studie. Wat blijkt: Over twee weken ben ik al aan het stagelopen, als alles goed verloopt, dát was wel even slikken. Maarja, het is natuurlijk ook superleuk om direct al kennis te maken met het beroepenveld. Al vond ik iedere vrijdag vrij zijn wel erg relaxed moet ik zeggen. Ik heb nu voortaan de maandag- en dinsdagochtend college (welgeteld studieloopbaanbegeleiding en verder twee vakken) en zal mijn stage 20 weken moeten volhouden. Begin februari ben ik dan als het goed is klaar en gaat het jaar voor mij gewoon verder zoals het hoort. De stage zal ik 19 september starten, wat inhoudt dat ik als het ware deze twee weken nog een soort minivakantie heb, oh solemio me so happy! Kan ik mooi aan mijn blog werken, jullie ook eens op de hoogte stellen van mijn appartementje en veel foto's maken.

Wat ik nu al heb ontdekt: Tv is écht het fijnste ooit, evenals internet. Je huis is echt een stuk anders mét internet/tv. Verder ben ik erachter gekomen dat álles wat je zelf kookt/verzint te koken echt superlekker is. Vraag me niet waarom, daar zal wel het principe ''Ik ben student, heb eigenlijk niet veel geld, dus ik moet alles maar gewoon lekker vinden'' achter zitten. Vandaag ook, sta je in de Lidl, samen met half studerend Zwolle, heb je echt kránkzinnig veel eten/drinken voor maar 15 euro. Me like. De Action en ik zijn ook nog beter bevriend geworden dan voorheen, een hele kar vol voor maar 45 euro. Wel het hoogste bedrag dat ik heb uitgegeven bij de Action ooit, maar dan heb je ook wat: Een laptoptas, gellaptopsleeve, deurstop, thermoskan, opbergmandjes voor in de la, een peeling-off masker, superhandig doorzichtige make-uporganizer (jep, bestaat echt), een map, tandenborstel, douchebol, megagroot houten dienblad, een kettingslot voor je fiets, drie fotolijsten en een nagelborstel. En zelfs nu heb ik nog het gevoel dat ik nog vijf dingen vergeten ben. Ik vind de Action BIJNA, met nadruk op BIJNA zo leuk, dat ik er zelf zou willen werken. Maar als ik dan naar het overgrote deel van het personeel kijk, heb ik zoiets van: Nog even niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten