5 november 2011

Tops, dresses, bags and coats. Zara, you definitely drive me crazy.

Heb ik even geluk dat ik maandag naar mijn allerliefste vriendinnetje Laura ga. Ze woont in hartje Groningen en ik heb nog zooooveel 'cravings' van de ZARA. Die moet ik dus even in het echt bewonderen - kan ik weer dingen strepen van mijn lijstje die tegenvallen én dat scheelt me geld. Wat een redenatie. Op de één of andere manier flikt ZARA het iedere keer weer, of het nou in de winkel is of op de site, 'Wil ik' en 'Kan ik betalen' zijn helaas nooit in evenwicht. Zo is vriendjelief binnenkort jarig (feestje én verjaardag) Even een leuk zwart jurkje scoren dus. En dan is het uiteraard zo dat ik niet één zwart jurkje tegenkom, nee meteen een stuk of vijf. Lang leve de 'reallifeshop', dan kan ik ze even in het echt bekijken en wegstrepen dus. Een aantal leuke tops kan ik ook nooit genoeg van hebben en hoge, zwarte suède laarzen met sleehak nemen al meer dan een half jaar plaats in mijn gedachten. Maandag maar even passen, want ze lijken op de site echt amazing. En dan komt mijn allergrootste zwak: Ik kijk ook altijd naar categorieën van dingen die ik allang heb: Jassen - OVERLOAD. Colbertjes - ook eigenlijk niet nodig. Broeken daarentegen wel, maar daarvan vind ik gek genoeg geen enkele geweldig. En de clutch met lovertjes zag ik al op diverse blogs die ik volg voorbijkomen, superleuk voor feestjes en way better dan een klein schoudertasje à la de veertienjarigentrend. Dus, kijk je ogen uit en begrijp mijn situatie.

Bruinleren tas. Prijs: €119,00. Kans dat ik deze ooit zal gaan kopen: Vrijwel nihil. Maar vergeet nooit, impulsaankopen komen ook in mijn leven voor én wonderen bestaan. Beetje jammer dat ik ook net een andere tas in mijn hoofd heb zitten. Ik heb op dit moment een tas van Cowboysbag, een donkerbruine. Superfijne tas, ik doe er alles mee: Gooien, aan mijn stuur hangen, langs muren krassen. En hij is nog steeds levend, sterker nog: Zelfs mooier geworden door de jaren heen. Maar mijn oog is gevallen op een nieuwe: Een cognac bruine met crocopattern, suuuuupermoooi - en mooier dan die ik nu heb. Maar gelukkig hebben we altijd de zotten op marktplaats nog, die €80 bieden voor een tweedehands Cowboybag.








Dan het volgende, een supermooie jas. Geweldige kleur, klepzakken aan de voorkeur en simplistisch doch stijlvol as hell. Prijs €139,00. Kans dat ik deze ooit koop: Niet aanwezig, ik heb drie goede jassen. Vorig jaar heb ik en donkerbruine wollen trenchcoat gekocht bij de Steps, heeft me een fortuin gekocht, maar op het moment van aankoop beloofde ik mezelf: Hier kan ik echt drie jaar mee doen, he's worth it. Nog geen jaar later kom ik alweer aan met een nieuwe jas - zoals stiekem wel verwacht - Een mooie cognackleurige trenchcoat van de H&M voor maar €40. Je begrijpt me vast totaal, voor zo'n prijs laat ik en extra jas niet liggen. Toch heeft deze jas van ZARA opnieuw weer iets unieks, maar een beetje jammer dat deze nogal licht van kleur is, wat met een chaotisch knoei-persoon als ik niet erg goed samengaat.







Item numero 3 & 4: Twee mooie, simpele black dresses. Al twijfel ik aan de kleur van de bovenste, volgens mij is die alles behalve zwart. Niet dat dat ertoe doet want het is een prachtig ding. Simpel, geweldige hals, draagbaar op vele manieren - in winter en zomer. Zoals ik al zei: Ik heb echt zwaar hard gewoon een zwart jurkje nodig. Al helemaal met het oog op feestjes e.d. Het enige nadeel wat ik altijd ondervind aan het dragen van jurkjes, is dat er een panty onder moet.. Het liefst draag in een maillot, zit veeel comfortabeler, maar staat natuurlijk niet bij zo'n jurkje. Een panty vind ik eigenlijk erger dan wat voor accessoire dan ook. Ten eerste jeukt een panty en ten tweede heb ik al-tijd binnen een paar uur een ladder waar je ú tegen zegt in mijn panty zitten. En dan vaak op een nogal genânte plek als net onder mijn bil of midden op mijn bovenbeen of knie. Oja en last but not least: Met een panty over mijn benen lijken het af en toe net maanblauwe stengels. Maar - het kleed af, dat dan weer wel.




De onderste jurk vind ik echt supermooi En de prijs van €39,95 maakt het ook een stuk schappelijker om deze aan te schaffen. Hij is simpel, doch heel mooi met de vierkante hals, overslag en split onderaan. Ik ben echt benieuwd hoe deze twee reallife zijn, dat wordt even pumps meenemen, zodat ik kan kijken hoe ze met mijn zwart suède pumps ogen.


Ah en dit plaatje links is natuurlijk alles behalve een simple little black dress. Maar ik moet zeggen dat het me echt ongelooflijk comfortabel lijkt zitten zeg. De prijs van €39,95 vind ik ook behoorlijk comfortabel trouwens. Een mooie jurk, warm, gebreid. Wat wil een mens nog meer. Nouja: Een openhaard, geurkaarsjes, lekkere thee en zelfgebakken cake uiteraard, maar dat even ter zijde. Dit herinnert me wel weer even aan het feit dat ik superlang niets gebakken heb. Ik als hardwerkende stageloopster heb hier eigenlijk amper nog tijd voor. Ja in het weekend, maar dan heb ik bakkenvol met andere dingen te doen. Maaaar - sinterklaas en kerst staan weer op de stoel: Tijd om vanalles te maken!




Ah en nu zijn we aanbeland bij mijn allergrootste ziekte (want ja, zo zou je het wel echt kunnen noemen) Mijn schoenentic. Ik heb de beschikking over drie paar cognacleren laarzen, een paar zwarte leren laarzen, een paar donkerbruine suède laarzen, suède camel sleehakken, zwarte suède sleehakken, twee paar bruinleren hakken, een stuk of zes paar allstars, zwarte Tommy Hilfiger sandalen, zwarte sandalen met kraaltjes, bruine leren instappers, lichtgrijze leren schoenen, donkerbruine/camel leren laarsjes van de ZARA en na deze opsomming heb ik alsnog het gevoel dat ik de helft vergeet. Ja, dit is een ernstige zaak te noemen, maar hé, sommige mensen geven al hun inkomen uit aan gokken, roken of drinken. Dan is dit eigenlijk verreweg de beste oplossing dus: Kleding en schoenen.  Wat ik me dan alleen nog wel afvraag: Hoe kan ik in vredesnaam het gevoel hebben dat ik nog een paar schoenen mis, absoluut nog niet heb. Hoe dan ook, ik heb dat gevoel en ik vrees dat ik zo'n gevoel mijn hele leven nog wel zal houden







Zo zoek ik  al jaren naar lichtgrijze laarsjes, mooie. Nergens kan ik mooie vinden. Totdat ik de site van ZARA bezocht, die uitkomst bood (zoals altijd) Hier hadden ze de beste grijze laarsjes éver. Met sleehak, supermooie rits en gewoon zooooooooo draagbaar. En ik zoek ook al stad en land af naar zwarte suède extreeeeemhoge laarzen met sleehak. Echt hoog alsin overkneehoog. Wederom bood de ZARA uitkomst, helaas kosten deze schatjes €119,00 - wat ten opzichte van de grijze van hierboven van €69.95 nog aardig aan de prijs is. Al heb je natuurlijk wel het leer van een halve koe voor je geld.













En last but nog least nog twee geweldig mooie tops. Maar hé - dit heeft geen uitleg nodig. Deze twee zijn zo simpel en mooi. Kan niet wachten om ze te passen. Nu alleen nog hopen dat de ZARA van mij houdt en deze ook maandag in vestiging Groningen heeft hangen.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten