25 juli 2012

Vintage gezocht.


Kringloopwinkels zouden de bijnaam Walhalla moeten krijgen. Maar dan wel wisselvallige walhalla's. Soms kom ik als een kind zo blij de kringloopwinkel uit, andere keren vind ik er niets interessants. Rommelmarkten daarentegen presteren beter. Waar alle standhouders al die meuk vandaan halen, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik ervan houd om tussen andermans rotzooi te neuzen. Rommelmarkten geven me hetzelfde gevoel als de eerste keer bij iemand op bezoek zijn, laten we het erop houden dat ik gewoon een nieuwsgierig type ben. 

Vandaag bezocht ik met vriendlief de rommelmarkt in Zwolle, omhuld in SPF50. Eigenlijk heet de markt de 'Blauwvingerdagen' (iedere woensdag in juli), maar degene die dat woord verzonnen heeft, mist denk ik een chromosoom. De Diezerstraat is tijdens deze dagen omgetoverd in een soort '90% kortingstraat'. Iedere winkel heeft een standje buiten staan waarop zij dingen verkoopt van laten we zeggen: Tien collecties terug. Rommel dus, rommel die niemand wil hebben, maar toch verbaas je je over het feit hoeveel mensen (tokkies, sorry) graaien in de hoop iets moois te vinden. Deze straat trok me totaal niet en daarom gingen we snel richting rommelmarkt. 

De markt bestond uit zo'n 40 stands, bemand door meestal wat oudere mensen die praktisch doodgingen van de hitte. Sommige mensen waren zielig en gaven me haast het gevoel dat ik wel iets moest kopen. Maar, dan moet ik er ook bij zeggen dat praktisch iedere stand wel iéts had wat ik graag wilde hebben. 


De uiteindelijke buit:
Jaren '60 tijdschriften rek à €5
Set hoedendozen à €5
Batmanknopen en sleutelhanger (not mine) totaal €7
Opbergkoffer voor elpee's à €5
2 bakken aardbeien en 2 bakjes bosbessen totaal €5



Liefs, Marit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten